img

Odkrywamy przyszłość branży florystycznej

Jeśli chodzi o teorię dystrybucji to sprawa będzie bardzo prosta. Trzeba w odpowiednim czasie dostarczyć produkty w konkretne miejsce, przy zachowaniu niskich kosztów. Tak wygląda teoria, ale jeśli ktoś zajmował się dystrybucją pewnie wie jak to wygląda w praktyce.

Tak naprawdę sprawa nie jest taka prosta jakby się to mogło wydawać. W branży kwiatowej tak naprawdę dystrybucja nie jest taką prostą sprawą i będzie zależeć od wielu różnych czynników. Mamy bowiem do czynienia z bardzo trudnym towarem i dlatego będzie trzeba mieć dobre auta przygotowane do takiego transportu jak i też będzie trzeba pomyśleć o jakimś specjalnie przygotowanym magazynie. Wszystko musi być zorganizowane perfekcyjnie. Dlatego właśnie trudno oczekiwać, że na rynku kwiatowym ta dystrybucja będzie przy zachowaniu odpowiednio niskich kosztów, z których klienci będą zadowoleni. Te wszystkie koszty, które będą generowane będą oddziaływać na siebie i decydować o tym jak ten rynek będzie wyglądał.

Kondycja sektora hurtowego branży kwiatowej.

Mówi się o tym, że rynek kwiatów obecnie jest w poważnych tarapatach. Wydaje się, że ten kolejny rok może być bardzo ważny i będzie decydować o tym jak ten rynek sobie poradzi, ponieważ obecnie wiele firm jest zagrożonych upadłością. W ostatnim czasie całkiem sporo firm bankrutowało a inne natomiast na siłę starają się szukać szans na utrzymanie się na rynku. Na pewno znaczenie ma tutaj to jak funkcjonuje rynek detaliczny. Kwiaciarni w naszym kraju jest naprawdę bardzo wiele.

Dodatkowo stale rosną koszty transportu, magazynowania czy pracownicze. Natomiast marża będzie spadać i tym samym pojawia się problem dla tych firm, które na branży się znajdują. Nawet ogrodnicy zaczynają działać nieco inaczej i chcą bezpośrednio trafiać do odbiorców kwiatów w kwiaciarniach. Okazuje się, że jeśli chodzi o sprawy związane z hurtowniami to wielu ogrodników taką dystrybucję chce omijać. Mocno zaczyna się zmieniać model handlu w naszym kraju i to jak się wydaje jest problemem na rynku kwiatów.

Odbiorca oczekuje przede wszystkim szybkiego dostarczenia dobrego towaru. Jednak nie bez znaczenia będzie to, że właśnie w przypadku kwiatów taką kluczową sprawą będzie odpowiednia równowaga na tym rynku, czego niestety nadal brakuje. W ostatnich latach dochodziło do tego, że była coraz większa konkurencyjność cenowa. W miejsce upadających hurtowni powstają małe firmy, które chcą się pojawiać na rynku jako sprzedawcy kwiatów. Jednak małe firmy próbują maksymalnie zmniejszać cenę, by w ten sposób doprowadzić do zdobycia klientów. W rzeczywistości jednak takie działanie będzie psuć rynek i jest to duży problem dla jego normalnego funkcjonowania.

Cały czas pojawiają się obecnie informację o tym, że te firmy wprowadzają niskie ceny, ale potem dość szybko znikają. Nie ma tam przemyślenia działania i cały czas powiększa się zadłużenie u dostawców. W ten sposób znikają firmy z rynku, ale oczekiwania niskich cen istnieją po stronie klientów. Rynek więc zostaje zaburzony i w zakresie dystrybucji kwiatami zaczynają się pojawiać poważne problemy.

Rafał

Redakcja e-zyczenie.pl

Zobacz również